Ofte stillede spørgsmål
Ordre
Hvor kan jeg se en status på min ordre?
Du kan desværre ikke se en status på din ordre via vores hjemmeside. Men du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på [email protected] hvis du har spørgsmål til en igangværende ordre.
Kan jeg tilføje eller fjerne en vare på en bestilling jeg har lavet?
Det afhænger af hvor langt ordren er i processen. Men hvis du har ændringer til din ordre vil vi gerne se om vi kan hjælpe dig i vores kundeservice. Du kan kontakte vores kundeservice på [email protected]
Hvordan annullerer jeg en ordre
Hvis du har brug for at annullere en ordre kan du udfylde en returformular som du finder nederst på vores hjemmeside eller kontakte vores kundeservice på [email protected] Det afhænger dog af hvor langt ordren er i processen om den kan annulleres.
Hvordan får jeg besked om at min ordre er gået igennem og modtaget?
Du modtager en mail med ordreinformation når din ordre er gået igennem til os. Skulle dette mod forventning ikke ske kan du kontakte vores kundeservice på [email protected]
Hvornår får jeg min faktura?
Du modtager din faktura når din ordre er færdigbehandlet og sendt. Dog kan du godt modtage din faktura i flere omgange hvis varerne ikke bliver sendt samlet.Læs under levering om, hvornår det sker.
Jeg har bestilt nogle varer, men jeg har ikke fået en mail omkring at den er gået igennem. Hvad gør jeg?
Du modtager en mail umiddelbart efter du har afsluttet din bestilling på vores hjemmeside med din ordreinformation. Skulle dette ske at du ikke modtager den kan du kontakte vores kundeservice på [email protected]
Hvor kan jeg se om en vare er på lager?
Ved at slå varen op på vores hjemmeside kan du under "se lagerstatus i butik" se beholdningen for hver enkelt butik. Er der noget du er i tvivl om er du velkommen til at kontakte [email protected]
Hvor mange dages returret har jeg på varer købt i butik?
Fortryder du et køb, der er lavet i en af vores afdelinger tilbyder vi, at du kan fortryde et køb inden for 14 dage, hvis der er tale om en standardvare. Dette gælder dog ikke metervare, da disse er klippet efter din anvisning, de anses derfor som en specialfremstillet varer. Hvis der er tale om en bestillingsvare, der er købt i en af vores afdelinger, er købet bindende. Specielt hjemtagne varer tages ikke retur, varer markeret med * har begrænset returmulighed.
Hvor mange dages returret har jeg på en vare købt online?
Når du laver et køb på internettet, har du ifølge loven 14 dages fortrydelsesret. Hvis du fortryder et køb, der er lavet på www.vvs-eksperten.dk, bedes du returnere varen i original emballage til vores lager i Hedensted, eller til en af vores butikker. Du skal selv betale returforsendelsen, hvis du ikke har aftalt andet. Husk at få en kvittering fra postvæsenet så du altid kan følge din pakke.
Garanti / reklamation
En vare jeg har købt er defekt. Hvad gør jeg?
Hvis du har en vare der er gået i stykker bedes du udfylde en reklamationsformular som du finder nederst på vores hjemmeside eller kontakte vores salgsafdeling på [email protected] Så vil de vurdere hvad den videre proces skal være. Det kan afhænge meget af hvilken vare og hvad den fejler. Hvis varen er købt i en af vores butikker kan du også henvende dig der. Husk altid at medbringe en faktura på købet.
Kan jeg reklamere over en defekt vare jeg har købt online i en af butikkerne?
Det kan man godt. Men vi vil gerne have at du udfylde en reklamationsformular, som du finder nederst på vores hjemmeside eller at du kontakter vores kontakte vores salgsafdeling på [email protected]
Hvor lang tid kan jeg reklamere over en defekt vare?
Der er 2 års reklamationsret på varer i Danmark. Nogle producenter vælger dog og give mere og så vil det som oftest fremgå på varen. Du skal altid huske og have din faktura for at reklamere over en vare.
Fragtskade
Ved fragtskade bedes du udfylde en reklamationsformular som du finder nederst på vores hjemmeside eller kontakte vores salgsafdeling på [email protected]
EAN / CVR
Kan man handle med EAN nummer hos jer?
Du kan godt handle med EAN nummer hos os ved at henvende dig i en af vores butikker eller til vores salgafdeling på [email protected] Hvis du endnu ikke er oprettet i vores system til EAN betaling kan du kontakte vores kundeservice på [email protected] og så kan de være behjælpelige med at få dig oprettet. Det er desværre ikke muligt at handle på EAN via vores hjemmeside.
Kan jeg købe på faktura hvis jeg har en virksomhed?
Du kan købe på faktura i vores butikker og ved at hende dig til vores salgsafdeling på [email protected] Hvis du endnu ikke er oprettet i vores system til at købe på faktura kan du kontakte vores kundeservice på [email protected] som kan hjælpe dig med at blive oprettet. Det er desværre ikke muligt at lave køb på faktura via vores hjemmeside.
Levering
Hvad gør jeg hvis jeg ikke er hjemme den dag min ordre bliver leveret?
Hvis det er en ordre der bliver sendt med GLS kan du med fordel tilmelde dig modtagerflex på GLS hjemmeside. Så giver du GLS tilladelse til at stille varen på et aftalt sted. Er det store varer der sendes med fragtmand stiller fragtmanden den hvis han finder det forsvarligt. Ellers tager han den med igen og vi vil kontakte dig for en genudkørsel.
Hvordan leverer i varen?
Små forsendelser leveres med GLS. Store forsendelser og skrøbeligt gods leveres med Danske Fragtmænd.
Min ordre har fået en fragtskade, hvad gør jeg?
Du har som køber pligt til straks at sikre dig, at leverancen er uden mangler ved modtagelsen. Reklamationer over fragtskader skal ske skriftligt inden 14 dage efter varernes modtagelse. Du bedes sende en mail til [email protected]. Husk at skriv et fakturanummer og medsende billeder i mailen.
Får jeg tilsendt track&trace?
Når varer sendes fra eget lager bruger vi enten GLS eller Danske Fragtmænd. Her vil du altid modtage track og trace når varen er på vej. Hvis varen sendes direkte fra en af vores eksterne leverandører, kan det være at det kommer med en anden transportør og det kan være at track&trace ikke altid kommer frem til dig. Hvis du har brug for hjælp eller er i tvivl om hvor din ordre befinder sig kan du kontakte os på [email protected]
Jeg har kun modtaget noget af min ordre. Hvornår modtager jeg resten?
Der kan være flere årsager til at en ordre ikke kommer samlet. Det kan skyldes at nogle af varerne på ordren kommer fra en af vores leverandører og resten kommer fra vores eget lager. For at spare tid kan varer komme direkte til dig fra leverandøren så det ikke skal forbi vores lager først. Der kan også være varer som er i restordre eller som der er længere leveringstid på. Har du spørgsmål til en ordre hvor du ikke har modtaget det hele er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Hvorfor bliver min ordre sendt i flere forskellige forsendelser?
Nogle varer sendes direkte fra vores leverandør. Dette for at spare tid da vi ikke kan have alle varer på lager. Ved at det bliver sendt direkte sparer vi tid på levering da det så ikke skal forbi vores lager før det kommer ud til dig.
Jeg var ikke hjemme da fragtmanden var der. Hvad gør jeg så?
Hvis fragtmanden har været forbi med din forsendelse og har taget den med igen vil vores kundeservice kontakte dig for aftale om genudkørsel. Ellers er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på [email protected]
Jeg har modtaget en faktura, men jeg har ikke fået noget track&Trace. Er min vare så på vej?
Når du har handlet hos os bliver fakturaen dannet når ordren er afsluttet. Track&trace kommer som udgangspunkt sidst på dagen eller først på aftenen. Så man kan godt modtage sin faktura om formiddagen og så først track&trace sidst på dagen. Vores kundeservice kan hjælpe dig hvis du har spørgsmål til track&trace eller ikke har modtaget track&trace som forventet.
Kan jeg bestille på hjemmesiden og hente det i en af butikkerne?
Du kan nemt bestille online på vores hjemmeside til afhentning hos en af vores butikker. Hvis det er varer butikken ikke har på lager skal du forvente 2-5 hverdages levering. Du modtager en sms når ordren er pakket og klar til afhentning.
Kontakt
Er det muligt at kontakte butikkerne direkte?
Du kan sagtens kontakte vores butikker direkte. Du finder oplysninger på alle vores butikker i toppen eller bunden af vores hjemmeside.
Jeg ønsker at modtage et tilbud, hvor skal jeg henvende mig?
Hvis du ønsker et tilbud på varer hos os kan du sende en mail til: [email protected] eller henvende dig i en af vores landsdækkende butikker.
Jeg har spørgsmål til produkter
Hvis du har spørgsmål til et produkt kan du sende en mail til [email protected] og så vil en af vores teknikere hjælpe dig med de spørgsmål du måtte have.
Jeg har spørgsmål til min ordre
Hvis du har spørgsmål til en ordre kan du sende en mail til [email protected]
Produkt
Er min vare på lager?
Du kan ved at slå varen op på vores hjemmeside og se beholdningen for hver enkelt butik. Er der noget du er i tvivl om er du velkommen til at kontakte salg/kundeservice
Kan jeg bestille reservedele?
Hvis du mangler en reservedel til en vare kan du henvende dig hos vores salgsafdeling på [email protected] eller i en af vores butikker. Så vil en af vores sælger være behjælpelige med og finde ud af om det er en reservedel der kan skaffes.
Hvor kan jeg finde mere information eller datablad om min varer?
Inde på vores hjemmeside under varen kan du finde information omkring varen. Er der informationer du mangler som du ikke kan få svar på ved at læse der er du velkommen til at sende os en mail på: [email protected] og så vil en af produktspecialister vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Kan jeg afhente/returnere IPA sprit i butikken?
IPA sprit er underlagt specielle regler for transport og opbevaring, kan denne vare kun bestilles til levering på din adresse. IPA sprit kan ikke refunderes i vores fysiske butikker. Hvis IPA spritten ønskes returneret, må IPA sprit kun sendes som farlig gods transport retur til producenten.
Udland
Kan jeg bestille vare med levering til udlandet?
Du kan bestille og få tilsendt varer fra VVS-Eksperten til udlandet. Du laver en ordre på vores hjemmeside og vores kundeservice afdeling vender tilbage til dig med en fragtpris og information omkring betaling.
Hvordan fungerer betaling?
Hvis du har bestilt varer til udlandet og skal betale for det er der flere muligheder. Vi kan modtage betaling via bankoverførsel, Swift/Iban eller via vores hjemmeside.
Betaling
Betaling i butikken?
I vores butikker kan du betale med fysisk Dankort, Visa Dankort og med Mobilpay. Vi kan også modtage betaling via bank, men dette kan ikke altid gennemføres samme dag.
Betaling på nettet?
I vores Webshop kan du betale med Dankort, Visa, Mastercard, Maestro, JCB cards, American Express og MobilePay. Betaler du med et af disse betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper, udsted i EU samt Norge, Island og Schweiz. Bemærk venligst at der opkræves gebyrer på op til 2,79% af købssummen, for brug af korttyper udstedt udenfor EU, Norge, Island og Schweiz samt erhvervskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz. Gebyret oplyses først på ordren, når kortnummer indtastes.
Betaling via Sparxpress?
Kom i gang med gør-det-selv-projektet uden at tømme din konto. Nu kan du nemlig også betale med XpresPay hos VVS-Eksperten. Se mere under hver enkelte vare.
Jeg har mistet min faktura. Kan jeg få tilsendt en ny?
Hvis du har handlet hos os og det er blevet registeret på dit telefonnummer enten online eller i butikken vil vi nemt kunne fremskaffe en faktura til dig. Er det derimod ikke registeret på dit telefonnummer er opgaven lidt sværere, men vi vil altid gerne give det et forsøg. Hvis du har brug for hjælp til en faktura kan du sende os en mail på: [email protected]